torsdag, mars 01, 2007

Bra inslag i NUTEKs handlingsprogram

Är på besök i USA, närmare bestämt på Babson College. Gick nyss omkring i den utställning som finns i ”Babsons Arthur M. Blank Center for Entrepreneurship”. Ett av namnen i deras ”Academy of Distinguished Entrepreneurs” är Marcus Wallenberg.

Men den egentliga anledningen till besöket på Babson är att träffa mina vänner Candy Brush, Patti Greene och Myra Hart för att lägga upp den framtida strategin för Diana International. Det är ett globalt nätverk kring forskning om kvinnors företagande, som vi har byggt upp tillsammans.

I går såg jag webbsändningen från Rosenbad när NUTEKs tf generaldirektör Sune Halvarsson överlämnade deras förslag till handlingsprogram för att främja kvinnors företagande till näringsminister Maud Olofsson.

Jag har inte hunnit läsa förslaget, men jag uppfattade att i alla fall två frågor som jag tycker är viktiga finns med: satsning på finansiering, även tillväxtfinansiering, samt bred kunskapsspridning av forskning.

ESBRI är redo att hjälpa till genom vårt internationella nätverk och de kommunikationskanaler vi har byggt upp!

Magnus Aronsson, vd för ESBRI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar