tisdag, oktober 16, 2007

Ur askan i elden

Efter ESBRIs 10-årsfirande 24 september fick jag följande vänliga ord från Karin Pilsäter, riksdagsledamot för Folkpartiet och ordförande för näringsutskottet:
”Vet du att jag satt i Södra Teaterns publik mellan 13 och 17 (ja, jag var ju uppe på scenen en stund och så var det kaffe-mingel) i ett sträck utan att det var det minsta tråkigt en enda sekund! Det är extremt sällsynt, jag deltar ju ofta i intressanta föredragningar och föreläsningar men jag kan inte påminna mig att jag suttit i det närmsta 4 timmar utan att börja drömma mig bort nån stund, så hände inte förra måndagen. Grattis, grattis inte bara till jubileet utan till en jättebra eftermiddag!

Både på den kortare kaffepausen och på minglet efteråt hade jag möjlighet att få tala med väldigt många människor, varav en hel del uppenbarligen förberett sig för att kontakta mig, i och med att de hade förberett material etc, det var mycket inspirerande, i själva verket behövde jag inte mingla alls själv utan stod precis still så minglade andra på kö för att få framföra olika idéer och presentera verksamheter för mig! Vilket skulle bevisa vilken viktig roll Esbri har som plattform, nätverk och länk! Synd att jag inte fick tillfälle att redovisa just det intrycket från scenen!

Att jag dessutom som bonus fick tillfälle att träffa ett antal personer som jag känt tidigare, skolkamrater och arbetskamrater från mitt tidiga yrkesliv, som nu uppenbarligen har jobb som gör att dom kommer till Esbri var en rejäl bonus, kort sagt - jättekul!”
Förutom från Karin Pilsäter har vi fått glada tillrop från en massa andra kalasgäster. Det tolkar vi som att firandet blev mycket lyckat, vilket glädjer oss alla på ESBRI.

Direkt efter 10-årsfirandet var det dags att ta tag i årets Sweden-U.S. Entrepreneurial Forum som hölls i slutet av förra veckan. Det blev också två lyckade dagar där energinivån var hög.

Nu ser vi fram emot jubileumsårets sista aktiviteter: lärarworkshopen 5-6 november, Estrad 7 november och 11 december, samt Diana-symposiet 3-4 december!

Mer info om samtliga aktiviteter hittar du på www.esbri.se
I Entré nr 3-2007 (som når prenumeranterna i veckan) finns dessutom en artikel med många bilder från 10-årskalaset.

Magnus Aronsson, vd för ESBRI

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar